sobota, 7 kwietnia 2012

Jajka faszerowane na dwa sposoby.

Jajka faszerowane na dwa sposoby.




 Kolejne świąteczne gotowanie na moim blogu czyli jajka faszerowane.
Składniki I
- 5 jajek
- koperek
- masło
- bułka tarta
- sól
- pieprz
- olej

Jajka gotujemy na twardo (około 10 minut). Nieobrane jajka przekrajamy na pół uważając aby nie uszkodzić skorupki. Małą łyżeczką wyjmujemy żółtko oraz białko. W miseczce rozdrabniamy jajka dodajemy koperek. W rondelku rozpuszczamy masło a następnie dodajemy do naszego farszu. Wszystko razem mieszamy, doprawiamy i napełniamy skorupki. Faszerowaną stroną układamy jajka na bułce tartej i układamy na gorącym tłuszczu. Gdy się zarumienią, możemy zdjąć i ułożyć na talerzyku.

Składniki II
- 5 jajek
- 5 dużych pieczarek
- majonez
- sól
- pieprz

Tym razem ugotowane jajka obieramy ze skorupki. Żółtka wkładamy do miseczki, pieczarki obieramy i kroimy w plasterki. Rozgrzewamy patelnie z masłem i smażymy pieczarki. Następnie wszystko razem miksujemy, dodajemy majonez i doprawiamy. Tak przygotowanym farszem możemy napełniać połówki jaj.


Share:

4 komentarze:

  1. baaardzo podobne jajeczka miałam okazję dziś wypróbować na świąteczno - babcinym stole. :)
    rewelacja, a teraz to już nawet odkryłam ich tajemnicę, dzięki Twojemu blogowi! ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. dwa sposoby bardzo smaczne i mi znane:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie takie smażone jajka były pierwszymi faszerowanymi, jakie zrobiłam w życiu. Miałam wtedy 11 lat! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. koniecznie muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń