poniedziałek, 14 maja 2012

Naleśniki ze szpinakiem.

Naleśniki ze szpinakiem.


Strasznie dawno nie jadłam naleśników. Moje ulubione są z owocami, bitą śmietana i sokiem ze świeżych pomarańczy...mmm...pycha. Dziś przygotowałam nieco inny zestaw, składający się ze szpinaku w roli głównej oraz suszonych grzybków. A jakie są wasze ulubione naleśniki? Na słodko, słono czy może ostro?

Składniki na naleśniki:
- 2 szklanki mąki
- 1 szklanki wody
- 2 szklanki mleka
- 3 jajka
- sól

Składniki na farsz:
- szpinak
- serek brie
- około 4 łyżek śmietany
- 1 ząbek czosnku
- sól
- olej

Składnik na sos:
- 30g suszonych grzybów
- 0,5 litra wody
- 1 cebula
- 1 łyżka masła
- 1 łyżka mąki
- 1 łyżka śmietany
- sól
- pieprz

Na rozgrzanej patelni smażymy naleśniki (konsystencja powinna być dość rzadka, zawsze można dodać wodę lub mąkę). Suszone grzyby zalewamy wodą i odstawiamy na około 1h do namoczenia. Następnie gotujemy do miękkości.  Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy pokrojoną cebule i smażymy Gdy się zarumieni dodajemy mąke, wlewamy wywar z grzybów i gotujemy. Po jakimś czasie dodajemy pokrojone grzyby i czekamy aż wszystko zgęstnieje. Na koniec dodajemy śmietanę i doprawiamy solą oraz pieprzem.

Na patelni rozgrzewamy olej i zarumieniamy czosnek. Następnie wrzucamy szpinak oraz śmietanę. Smażymy do momentu zgęstnienia ( odparowania wody). Doprawiamy

Na naleśniki nakładamy farsz oraz plasterki brie. Zawijamy i wrzucamy na rozgrzany olej.
 Układamy na talerzu polewając sosem.
Smacznego!




Share:

13 komentarzy:

  1. Wiesz, że jeszcze nie łączyłam naleśników z sosem. Ciekawy przepis, wart wypróbowania. Moje ulubione są z dżemem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam szpinak, Twoje naleśniki wyglądają znakomicie ....

    OdpowiedzUsuń
  3. najczesciej jadam na slodko, ale takie ze szpinakiem to bym raz dwa spalaszowala:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tam gdzie szpinak tam i ja :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że gdybym spróbowała Twoich ze szpinakiem to byłyby moje ulubione:)
    Zdecydowanie wolę naleśniki wytrawne, nie na słodko

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo lubię wytrawne naleśniki. takie ze szpinakiem to jedne z najlepszych

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej lubię naleśniki na słodko, z dżemem, albo z białym serem z dodatkiem cukru. Ze szpinakiem wypróbuję, ale nie przepadam za serkiem brie, jakim innym serem mogę go zastąpić, żeby pasował smakowo do suszonych grzybów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że możesz spróbować z gorgonzolą ;)

      Usuń
    2. Dzięki, wyprobuję z gorgonzolą, pozdrawiam :)

      Usuń
  8. o, a ja mam dzisiaj w planie właśnie aleśniki na obiad:) z serkiem brie jeszcze farszu szpinakowego nie próbowałam, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Weczek lubi najbardziej ze szpinorem ^^ :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepyszna klasyka i podoba mi się, że podałaś je z sosem grzybowym :)

    OdpowiedzUsuń