piątek, 20 kwietnia 2012

Ciasto czekoladowe

Ciasto czekoladowe







Dzisiaj postanowiłam przygotować coś słodkiego. Moją inspiracją było ciasto czekoladowe z książki Cristiny Bottari. Serdecznie polecam jej dzieło MammaMia, jeszcze żaden przepis mnie nie zawiódł i tym razem było tak samo. Oczywiście dodałam też coś od siebie:)
Składniki:
- 200g cukru
- 200g gorzkiej czekolady
- 4 jajka
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 100g masła
- 2 czubate łyżki mąki tortowej
- 1 gruszka
- 1 torebka cukru waniliowego
- cukier puder

Masło oraz czekoladę rozpuszczamy w garnuszku. Następnie przekładamy do miski i dodajemy cukier, gdy trochę ostygnie stopniowo wbijamy żółtka cały czas mieszając. Kolejnym krokiem jest dodanie mąki, cukru waniliowego i gruszki pokrojonej w kosteczki. W oddzielnej miseczce ubijamy białka i delikatnie łączymy z resztą składników. Nasze naczynie smarujemy masłem i lekko obsypujemy mąką. Górę posypujemy wiórkami migdałów i wstawiamy do rozgrzanego piekarnika (180stopni) na około 20 minut. Gdy ostygnie, posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego:)




Share:

3 komentarze: